Sunday, October 10, 2010

Finalizing the Numbers



Akhirnya petang tadi saya buat keputusan bulat utk ambil vintage buatan Rusia iaitu KIEV 88. Dan utk menunjukkan betapa lemahnya saya utk menangkis godaan kamera-kamera vintage tersebut, saya membawa pulang bukan setakat KIEV 88 itu saja malah saya turut membawa pulang 4 lagi kamera bersama iaitu 1 Zenit TTL yg juga buatan Rusia, 1 Nikon EM dan 2 Olympus Pen EE.














Setakat ni saya dah kumpul 11 kamera filem klasik dan Vintage. Jika dicampurkan 1 lagi iaitu Agfa Super Silette-L yg saya jangka akan sampai dalamasa seminggu dua lagi maka genaplah sedozen semuanya koleksi saya.

Untuk memudahkan saya melihat kesemua kamera tersebut, semalam saya beli almari pameran kaca di IKEA. Selepas saya letakkan semua koleksi tersebut ternyata dah tak ada ruang lagi jika saya nak letak lebih lagi, jadi nampaknya buat masa ini saya terpaksa berhenti setakat ini dulu.



Canon AV-1, Canon AE-1 & Canon Canonet 28



Kiev 88 & Rolleicord



Zenit TTL, OLympus Pen EE & Nikon EM



Canon EOS 5 & Canon EOS 50

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More