Monday, December 14, 2009

Selamat Pengantin Baru buat Ika & Amy




Ini entri sempena 'sumbangan' saya pada anak saudara isteri saya yg melangsungkan perkahwinannya pada hari Sabtu yg lepas di Pontian, Johor. Tak sangka pulak selepas lebih 5 tahun saya bersara dari wedding photo job, kakak ipar saya tu tiba-tiba membuka mulut bertanya kalau-kalau saya boleh mengambil gambar kahwin anak perempuan tunggal beliau. Sebenarnya saya agak keberatan sedikit tapi bila beliau bersungguh-sungguh menyuarakan hasrat tersebut kerana tiada peruntukan utk wedding photog, tak sampai hati pula saya hendak menolaknya. Soalan pertama yg di ajukan kepada saya sebaik saya tiba adalah "ada bawak kamera tak Mat?" hehe.. sabar ajelah. Saya tiba setelah majlis nikah tamat, dan hati saya sedikit terkilan bila saya dapat tahu tiada jurugambar yg merakamkan majlis nikah tersebut. Majlis perkahwinan tersebut dibuat dengan sangat sederhana dengan undangan tetamu yg kecil yg terdiri daripada kawan2 rapat kepada ayah pengantin dan keluarga terdekat kepada ibu dan ayah pengantin perempuan sahaja.Oleh kerana keadaan rumah yg agak sempit, saya pada mulanya bercadang nak bawa pengantin keluar ke kawasan berdekatan utk membuat outdoor shoot selepas majlis selesai tapi nasib tidak menyebelahi kami disebabkan hujan mulai turun. Tiada rezeki utk berposing shoot di luar, saya sekadar dapat berpuas hati dengan memetik beberapa shot di atas pelamin saja.














2 comments:

salam.

wah.best.best.otai2 wedding photoq dah bukak kemera.bestnya tgk shoot guna 40d ni.nak tanya ek.masa bro beli kat kedai reganya berapa?

salam sishoney,

CM beli sekali dgn grip RM3.6k

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More